donderdag 25 juli 2013

Een Rap RekkerRokske

Ik ging nog maar eens rap rap een rokske in elkaar steken.  (ben nog niet geleerd é, dat ik beter mijn tijd neem)  En helaas liep het niet van een leien dakje.
Ik wou deze tutorial volgen en ook eens met een elastiek gaan werken.  Ik haalde zwarte brede elastiek van de veritas en kon het niet laten van daar terug een lapje stof mee te nemen, al had ik zeker voldoende stof liggen thuis om daar te shoppen :).  Toch ik vond het een heel mooi lapje en perfect van grootte 45x55 om gewoon in 2 te knippen, zijnaden te stikken, om te zoomen, rimpelen en elastiek eraan!  Hopla!  Klinkt simpel é!  Was eigenlijk ook wel simpel al vond ik het minder simpel dan gedacht.  Ik vond het heel moeilijk om de elastiek aan de rok te spelden en dan tussen de delen te gaan rimpel.  Nochtans fronsen, rimpelen heb ik al meer gedaan en nooit geen problemen mee gehad, maar die elastiek vond ik redelijk onhandelbaar en vooral ferm rekken :)
Ik ben wel nog tevreden met het eindresultaat :



Stof : veritas
Elastiek : veritas
Patroon : afwezig :)
Model : Lief dochtertje die nogal warm had en eigenlijk gewoon haar ondergoed aanhad, nu voor de fotoshoot gecombineerd met het rokje :)

Het is ook zeker groot en lang genoeg zodat Emmy er toch wel nog eindje mee kan doen ;)

Ohhh nog een PS : Misschien lag mijn frustratie bij dit rokje niet alleen bij de elastiek, maar ook wel bij de naaimachine.  Ze blijft kuren hebben, plots geen mooie steken meer te maken of volledig door te slaan... IK denk dat ze nood heeft aan vakantie!!!

1 opmerking:

  1. Dag LdotCo,

    Heel knap rokje dat je maakte. Je dochtertje staat er heel schattig mee :)

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen