woensdag 17 juli 2013

2 wordt 1

2 wordt 1 is meestal een negatief gegeven maar niet als beide items samen sterker worden. ;)
Wat ik wil zeggen eigenlijk is dat ik 2 kledingsstukken had die ik mooi vond maar net ofwel dat iets te kort of niet mooi vielen of tjah, er was altijd wel iets duss dacht ik van ze te gaan combineren.
Beide kledingstukken waren afdankertjes vanuit een snuisterzak die ik soms krijg van zussen, nichtjes, ... (Doe ik trouwens supergraag snuisteren in afdankertjes)  Sorry voor degenen die hun kledingstuk herkennen, maar ik heb het verknipt :)

Kledingsstuk 1 was een jeansrokje (met de nadruk op was).  Ik vond het een supermooi rokje, zit perfect rond de poep, enige nadeel was dat het eigenlijk te kort was.  Gevolg ik haalde het vaak uit mijn kast, stond te paraderen voor de spiegel om het dan maar terug weer af te doen, als ik enigzins deftig voor de dag wou komen.

Kledingsstuk 2 was een jurkje van een supermooi kleur.  Roze?  Oranje?  Rood?  Zalmrood?  Geen idee welke kleur het eigenlijk is... Maar ik hoorde van mijn zus nog deze week dat kleuren eigenlijk subjectief zijn want hoe vaak wordt er geen discussie gevoerd over welke kleur dit nu precies is.    Dus geloof me maar, het is een mooie kleur!

Het idee van te combineren kwam er nadat ik deze blogpost las : Van jeansrok naar maxiskirt.  Zo maxi werd mijn skirt niet want wou een rok tot op mijn knieĆ«n en niet tot aan mijn tenen, maar het is het principe die telt.
Eigenlijk is de werkwijze vrij simpel : Knip van beide stukken een stuk af, van het jeansrokje het onderste, van het jurkje het bovenste en zet overgehouden stukken aan elkaar!  Eventueel nog eens doorstukken en tis in de sjakosj!  :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten