donderdag 11 juli 2013

Oefening baart kunst!

Onder het motto oefening baart kunst, toon ik u hier een hele reeks hoodies!   Ik leerde kortgeleden een vriendin hoe je een hoodie in elkaar steekt en kon helemaal niet kiezen welke stofjes ze zou gaan combineren.  Ik wou zoveel verschillende dingen.  De ideeën popten op in mijn hoofd, met puntkap, met ander soort stofje, met dit stofje, met een ander stofje gecombineerd, met extra boord aan binnenkant van de kap, ... en ze moesten eruit!!  :)  En voilà zi!  Zie hier de hele laan hoodies :


Sweaterstof :  Verkempinck en stoffen.net (deze keer wel mooi op tijd)
Tricot binnenkant kap: Sjiekebiele & Verkempinck (bloemetjes)
Patroon : zie http://ldotco.blogspot.be/2013/04/hoodietest.html

Amai ik ben daar toch een eind aan beziggeweest!!  Blij dat de stapels geknipte stukjes (die zeker niet door elkaar mochten) uit de living zijn verdwenen :)



Ik maakte terwijl ik dan toch bezig was nog een pyjama.  Zelfde soort als deze uit deze post, maar dan in een ander kleurtje.   Meer jongensachtig vind ik.  Misschien komt het doordat ik van deze keer geen fluffy kapmouwtjes aanzette.


Stof :  Verkempinck
Boordstof : Sjiekebiele
Patroon : zie http://ldotco.blogspot.be/2013/06/me-myself-en-mijn-naaimachine.html


En als laatste probeerde ik nog iets uit.   Ik had onderstaand tricotjurkje in een reclametje voor ik weet al helemaal niet meer wat opgeslaan als ik wil dat ooit eens namaken.  Eigelijk is het een winterversie maar ik maakte er een zomerversie met de kapmouwtjes van.  Zelfde stijl als bovenstaand t-shirtje van het pyjamaatje, maar dan iets langer en met een boordje aan.  En ik probeerde voor het eerst de polosluiting uit!   Zag er bangelijk uit maar eigenlijk lukte het wel goed!  Check! :)

Stof :  Verkempinck
Boordstof : Sjiekebiele
Patroon : Ik verlengde het patroontje van dit kleedje (net iets te weinig precies, met haar bol buikje)


Rusten zegt u?  Ja, rusten dat zou ik in principe moeten doen :) Merk u het niet!  Maar rust van geest is ook al iets é!  En als ik iets kan creëren voel ik me nuttig dus!!
Al voel ik me de laatste tijd wel wat rusteloos, ik ben nu al een tijd out en al blijf ik vechten om uit dit putje te geraken, soms zakt de moed wel eens!  Ik hoop dat ik gauw weer gewoon kan functioneren!

2 opmerkingen:

  1. Die hoodies, niet te doen. Kan ze ze wel allemaal 1 keertje dragen voordat ze van maat verandert ;)
    En dat rusten, denk dat de geest het belangrijkste is, niet?
    Blijven vechten, ik supporter mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha :-) zijn gelukkig verschillende maatjes en niet allemaal voor onze kleine meid. ;-)
    En bedankt voor het supporteren!

    BeantwoordenVerwijderen