zondag 1 september 2013

Wintercollectie ;)

Volgende week geven ze prachtig stralend zweetweer uit en wat doe ik?   Ik steek een paar winterkleedjes ineen! Eigenlijk zijn het gewoon jurkjes in een groter maatje zodat ze er deze winter nog in kan.

Op de planning stonden (1 week geleden, want nu is de lijst al weer uitgebreider)  :
- 1 winterjas uit warm blauw met zalig wegdromend binnenstofje
- 1 kriskras gesteept tricotjurkje
- 1 stippen-ik-word-er-beetje-dronken-van-als-ik-er-te-lang-naar-kijk-jurkje

Dit laatste jurkje is na een naaimachineprobleem-intermezzo toch klaargeraakt want vrijdag mocht ik om mijn nieuwe naaimachine gaan!  Dank je gulle weldoener!!

Dit is het nieuwe jurkje :



Eigenschappen van het jurkje:
- lange mouwen
- boothalsje met sierbloemsteekjes
- fronsboordje onder
- sierzakjes om het stippenpatroon te breken
- mouwtjes gefronst aangezet voor pofeffect ;)

Dit zorgt gegarandeerd voor een vrolijke dochter!

Stof : Sjiekebiele
Boordstof : Sjiekebiele
Naaimachine : Henk Feys Wevelgem
Laarsjes : Stones en Bones
Patroontje tekende ik zelf


Ps: ik kijk nog steeds mijn ogen uit naar alles teken en snufjes die de nieuwe naaimachine kan.  Waauw, zot ding mijn nieuwe broer ;) (het is een Brother voor degenen die de insidejoke niet snappen ;) )

1 opmerking:

  1. Ik was al aan het peinzen; hoe heeft ze dat gedaan zonder machine? Effenaf een nieuwe, leuk! Hier staan er ook winterkleedjes op het programma, ik moet dringend eens in gang schieten. En een manteltje wil ik ook maken (van de week naar In den Beer achter mantelstof)... teken je zelf iets? Of welk patroon ga je maken?

    BeantwoordenVerwijderen