maandag 23 september 2013

Schaapjes tellen!!

Ergens onder in mijn stoffenkast lag nog een supermooi schaapjesstofje.  Ik vond het keimooi maar had totaal geen idee wat ik mee wou maken want dit was toch te kinderachtig voor een jurkje voor mijn grote meid!!
Tot ik nog een pyjama wou maken!  En wat beter bij een pyjama, goede nachtrust?  Ja, juist een zacht tricotje met schaapjes op!
Ik combineerde het met zachtrode tricot die ik ook nog liggen had, naaide er nog gehaakt bloemetje op en klaar was kees!



Schaapjesstof : stoffenspektakel Kortrijk van jaartje geleden
Tricot : Verkempinck
Patroon : Lichtlijk aangepast patroon van de jumpsuit van kiind

Ik maakte stiekem nog een paar kleine pyjamaatjes met bijhorende mutsjes voor mijn nichtje die net bevallen is!!  Even geleden stond hier nog "mijn nichtje die gauw moet bevallen", maar op dit eigenste moment kreeg ik een berichtje dat Matteo is geboren! Welkom kleine Matteo!  Ik kan niet wachten tot ik je pyjamaatje kan brengen.  Ik maakte stiekem nog eentje voor mezelf voor als de tijd hier rijp is voor een 2de klein bolleke, en omdat ik het stofje zo mooi vond en ik ook soms eens aan mezelf moet denken :)
De foto's hiervan volgen uiteraard later als de mama in kwestie zelf het kadootje al heeft uitgepakt!

Ps: ik blijf nog problemen hebben met de drukknopen die loskomen! Ooit op café couture van iemand een goeie tip gekregen om dit tegen te gaan, en ben die natuurlijk vergeten.  Typisch!

3 opmerkingen:

  1. Knoddig :)
    Enne... ik denk dat het die flockfolie tip was :) En uiteraard je drukknopen juist bevestigen - maar dat wist je waarschijnlijk zelf al ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aja juist een beetje flockfolie tussensteken. Maar dat is toch dik... hmm...

      Verwijderen
  2. Ik werk met Kam Snaps, maat 5. Nog nooit problemen gehad hiermee... (en heb toch al een 5-tal pakjes hiermee gemaakt). Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen