dinsdag 3 september 2013

Kriskrasstreepjesjurkje

Terug eentje voor de collectie van de winter dit exemplaartje.  Al is het wel nu al draagbaar.... of dat was toch de bedoeling al was ik precies wat zuinig met mijn stof en heeft het jurkje nu een nogal diepe decolté :)  Maar niet getreurd, met een t-shirtje eronder (korte of lange mouwen) valt dit helemaal niet op!

Het idee voor dit jurkje deed ik op in Denemarken in mijn favoriete winkel, de name-it!  Jaja je leest het goed, je hebt daar een volledige winkel met allemaal kleren van dit merk!  In tegenstelling tot hier, enkele stuks (als je geluk hebt) in een kinderkledingwinkel waar ze wat van alles verkopen...
Dit was het jurkje dat ik daar gezien had :
Ik vond vooral de combinatie van de streepjes verticaal en horizontaal zalig gevonden.  Ik stond nogal lang te kijken in de winkel (omdat ik toen al wist dat ik het wou namaken) dat de denen zullen gedacht hebben dat ik de strepen aant tellen was denk ik.

Ik maakte het jurkje eigenlijk precies zo maar zette er andere mouwtjes aan en werkte het halsje anders af.  De mouwtjes zijn gewoon korte mouwtjes met klein "samentrekkingske" van stikelastiek en een knoopje als sier om het iets extra te geven.

De hals werkte ik niet af met boordje (was mss beter geweest van wel) maar streek gewoon 1cm om en stikte het vast met een zigzagsteekje.

Aan de achterkant werkte ik ook nog eens met stikelastiek om het geheel wat te breken.  Ik stikte ter hoogte van de taille 2 lijntjes die ervoor zorgen dat de achterkant mooier aansluit.


Stof : Broderi og garn in Denemarken :)
T-shirt : Zara kids

Ps: ik vloekte wel wat op het stikelastiek instikken want bleek ook met mijn nieuwe machine niet van vanzelfsprekend te gaan.  Het lukte me uiteindelijk wel, al denk ik gewoon even geluk te hebben gehad want ik las op een facebookgroepje dat je blijkbaar bij een brother een extra spoelhulsje moet aankopen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten