zondag 16 juni 2013

Me, myself en mijn naaimachine

Mijn naaimachine en ik, beste vrienden voor het leven. (excuseer mijn mama's naaimachine :) )
Ik blijf het zalig vinden om te tijd te verliezen door steeds maar nieuwe naaiprojectjes uit te voeren en tot goed einde te brengen (als het lukt natuurlijk).  Het is door mijn dokter al vaak gezegd geweest dat het creatieve mijn redding was/is in deze moeilijke periode, en ik voel dat ook wel zo aan.  Ik kan me er volledig in laten gaan... 
helaas voor het "kruljurkje" dat ik wou maken want versie 1 wou ik met veel plezier weer uit elkaar rukken omdat het me maar niet lukte.  Ik wou net zoals de zomerslaapzak een krul in het voorpand van mijn jurkje verwerken.  Helaas lukte dit niet goed meer, geen idee meer hoe ik dit gedaan heb bij de slaapzak, ofwel heb ik veel gelukt gehad.
De 2de poging lukte iets beter maar ben ik eigenlijk ook niet echt tevreden over.  Maar Emmy klaagt er niet over, dus een 3de poging komt er voorlopig niet.
Ik maakte ook geen gewoon overgooiertje met dit speciale voorpand maar probeerde eens een strikje op de schouder.  Dit lukte me gelukkig wel!  De lintjes mogen de volgende keer wel iets korter :)
En het jurkje iets langer.
Maar onthou altijd, ik ben pas 6 maand bezig, en ik leer altijd maar bij door te proberen é!


Ik maakte vorige week ergens ook nog eens een pyjamaatje.   Ik combineerde 2 tutorials deze gebruikte ik als basis en paste het patroon aan zodat ik deze hotpantsversie kon maken.
Ik vond het heel leuk om te maken en was heel tevreden met het resultaat. Op mijn labeltje na die ik wat scheef ertussen stak.
Ik tekende dan van een t-shirtje van emmy een patroontje en brouwde er zo nog een pyjamabovenste bij.
The result:


Gov protesteert wel....  hij vindt het zonde dat het als pyjamaatje wordt gebruikt! :) *Glunder*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten