zondag 23 juni 2013

Flashy en hip!!

Flashy is het alvast, het oranje broekje dat ik maakte voor Emmy.

Ongeveer 4maand geleden maakte ik voor het eerst een broek!  Een echte broek met riemlusjes en 2 benen enzo!!  En was toen heel trots op haarzelf omdat ze eens min of meer een patroon en handleiding volledig had gevolgd.   Voorheen probeerde ik altijd maar iets :)  Nu doe ik dat wel nog steeds gewoon iets doen of proberen maar ik maak meestal eerst vooraf zelf een eigen handleiding die ik kan volgen.  Zo sta ik minder voor verrassingen van oepsie dat moest eerst aan elkaar ;)  Ik blijf nu eenmaal net dat ene te willen maken waar ik geen patroon van heb.
Maar we hadden het over broekjes!!  Dit was toen het broekje :


De onvermijdelijke gegevens die ik altijd vergeet te vermelden:
Patroon : Knippie ergens van 2010 (gekregen van meme)
Stof :  Verkempinck
Model : dochter Emmy :)

De blauwe accentjes waren de enige toevoegingen die niet in het patroon stonden.
Voor de gulp met rits ben ik wel naar de meme geweest die me assisteerde ;)

Nu wou ik wel nog eens proberen maar dan nog iets feller en opvallender!  Ook de gulp maakte ik nu helemaal zelf, het lukte me wel nog steeds niet perfect, maar niet getreurd ik blijf proberen!
Ik maakte van deze keer wel een variatie nl. ik combineerde het eerste patroontjes met de zakjes van het pyjamaschortje dat ik een tijdje geleden maakte. (http://ldotco.blogspot.be/2013_06_01_archive.html)

Dit is het resultaat :


Stof : Stoffenwinkel Ingelmunster (oranje) & Sjiekebiele (stippenstof)
Patroon : Combinatie Knippiepatroontje met vorige combinatie van 2 shortjes

Ik stak er terug knoopsgatelastiek in zodat hij nu al past en nog lang kan meegaan ;)
En ik gebruikte een rood drukknopje als sluiting zodat ik geen knoopsgat moest maken want mijn machientje doet dat helaas niet echt deftig meer.

De kleine appelaccentjes maakte ik met flock en mijn nu kapot nijperdingske.  Hoe in godsnaam noem je dat eigenlijk om stukjes papier in vormpje te knippen.
Het ding bleek zelfs beter te werken kapot!  :) Voor flock dan toch.  Ik kon dan makkelijker met de hamer op het ijzertje slaan en maakte zo een hele reeks appeltjes om naar hartelust te kunnen versieren.



Ik maakte tussendoor in een rapte ook nog een rokje op aanvraag voor oma.  Ik had het perfecte stofje gevonden voor haar, blauw natuurlijk en ik kon meteen nog eens oefenen om een blinde rits in te steken.  En joepie het lukte!!  Foto's volgen later want oma had de juiste schoenen  niet aan voor op de foto :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten