woensdag 22 mei 2013

Een in-15minuten-kant-en-klaar-rokje voor mama

De nieuwe overlock is fantastisch!  Woensdag was hij onverwachts toch al binnen en ik kon beginnen oefenen.  Ik had al wat stukjes klaargelegd om in elkaar te stikken (2 rokjes :) ), ik was al overlockgaren gaan halen, ... kortom ik kon direct starten.  Eerst nog draden....  Bleek toch heeeeeeel ingewikkeld te zijn, of vooral veel verschillende stapjes en haakjes te zijn maarja eerste keer kon ik gemakkelijk haakje gemist hebben dus dat was normaal dat het niet lukte.  2de keer vol goede moed opnieuw gedraad...  Tsjuh tlukt weer niet.  Nog eens boekje bijgehaald en nog eens geprobeerd, iets minder vol goede moed.  Ik had ook al telefoontje naar Gov gepleegd, als het niet lukte of hij wou eens helpen kijken als hij thuiskwam.  Maar 3de keer goede keer zeggen ze en inderdaad het werkte!  Ik had een correcte draad! JOEPIE!  Ik teste het op een minilapje en kon dan niet langer meer wachten.  Dus toen Gov thuiskwam zat Emmy op de schoot en waren we samen een eerste rokje aant overlocken en in elkaar stikken met de nieuwe overlock :)
En in 15minuutjes was het gefikst! Het draden natuurlijk niet meegerekend.
De volgende ochtend vertrokken we voor een weekendje Duitsland en daar ik nog lapjes voor een rokje had, stikte ik dan 's avonds nog maar vlug rokje in elkaar.  2de 15minuten rokje :)  Zalig toch!
Zijnaden samen, tailleband eraan en omzoomen en hopsa klaar!  Ohh ik kan hem nu al niet meer missen!
Vandaag probeer ik een pyjama en een jurkje voor Emmy te maken. ;)

Het rokje uitgetest op reis ;)



Ohja, tussendoor woensdagavond volgde ik ook nog een opleiding textielprints in de Banier.  Heel leuk ervaring!    Dit is het resultaat :)


   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten