dinsdag 23 april 2013

Vervloekte mouwtjes!

Vervloekte mouwtjes...
Ja, ik heb serieus gevloekt toen het niet lukte, ik begreep het niet meer.  Hoe moest ik nu in godsnaam die zijnaden mooi sluiten als daar al mouwen in de weg zaten!!  Komt ervan zeker als je patroontje zelf maakt en dan het hoe in elkaar steken zelf moet uitpluizen.

Het begon allemaal toen....

Ik zat op internet te neuzen en wou plots persé een jurkje met recht bovenstuk, kraagje en wapperend rokje erronder.  Maarja, er zijn veel patroontjes te vinden maar net wat ik zoek en net in de maat van Emmy is wat anders.  Met al mijn geduld begin ik dus maar zelf eentje te maken.  Emmy opmeten, beetje logisch nadenken en hopsa patroontje klaar!
Het werd uitgewerkt ... ergens bij het logisch is er iets fout gelopen want Emmy mag serieus veel verdikken en ze kan er nog 2 keer in in de breedte :)  Maar met aanpassing van lintje en strikje, valt dit minder op :)
Ik heb ook volledig tegen de regels in mijn stofje zijlings gebruikt want dan kon het rokdeel net 2x boven elkaar en heb ik nog meer stof over om nog iets te maken!  Beetje zuinig zijn é! :)
Met mijn pofmouwtjes was ik dan wat overenthousiast, dus die mogen de volgende keer iets kleiner ;)

Het resultaat :


Daarna paste ik het patroontje aan, veel smaller dus en tekende ik een ander mouwtje bij.
Na wat gebriel en weer lostornen van de mouwen, kreeg ik dan ook de zijnaden perfect!  En tadaa, 2de poging van eigen ontwerpje :

Mijn klein fotomodel :)








De vervloekte mouwtjes zitten erin en ik kan het zelf nog eens nadoen :)  Als ik het in de juiste volgorde doe dan zijn ze eigenlijk niet zo vervloekt maar poepsimpel die mouwtjes!

Wat hebben we geleerd :
- Bij enkel mouwtje en bovenstuk met beleg, eerst de zijnaden sluiten en dan pas het mouwtje insteken.
- Je hoeft geen 10tallen cm extra te nemen omdat het zeker op je kindje zou passen.  Een enkele cm is al voldoende ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten