maandag 29 april 2013

Eindelijk afgewerkt!

Ik ben zo iemand die graag veel doet en liefst nog allemaal tegelijk :)  Maar dat wisten jullie waarschijnlijk wel ! ;)
Dit weekend in het zonnetje buiten naaide ik eindelijk de knopen aan de jasjes die ik gemaakt had en klaar is kees!
De 2de zomerversie van het jasje voor Emmy en een miniversie!


Simpel lijkt het, hopla jasjes maar er gaat echt al een heel verloop van bezigheden aan vooraf :
- Eerste winterjasprobeersel http://ldotco.blogspot.be/2013/04/flashback-jasjes-en-mutsjes.html
- Blauw lentejasje http://ldotco.blogspot.be/2013/04/flashback-jasjes-en-mutsjes.html
- Oranje lentejas als reserve voor ons klein knoeipotje
- Een aanpassing en verbetering van het patroon en daaruit heb ik dan aan de hand van matentabellen en verschillende oude bestaande jasjes van Emmy het patroontje in verschillende maatjes gemaakt.  Joepie!
Hieronder zicht op de livingtafel :


- Uittesten van de nieuwe patroontjes in andere maatjes, en natuurlijk welk maatje wou ik het liefste uittesten, het kleinste natuurlijk.  Ik maakte een minijasje in maatje 50-56.  Zalig om te doen!




Wat leerde ik bij :
- Na het verbreden, vernauwen, verlengen en allerlei toepassingen aan de hand van een matentabel kwam ik nieuwe patroontjes uit en ik was blij te ontdekken dat ze klopten met de bestaande versies van Emmy.  Dus het werkt effectief wel om zo aanpassingen aan patronen te doen!
- Mouwen kan je wel degelijk getorst aan elkaar zetten :)  Dit is, ookal ziet het er vreemd uit, de juiste manier :


Geen opmerkingen:

Een reactie posten