maandag 15 april 2013

Flashback: Mijn eerste overgooiertje!



Op 18/10/2012 maakte ik mijn eerste overgooiertje!  Ik tekende een patroontje uit via hele ingewikkelde wiskundige lijnen en berekeningen adhv een schema met kindermaten dat ik had gevonden.  En maakte een kleedje op de groei.  De groei bleek minstens 5 maand te zijn maar onder het motto beter de groot dan te klein stikte ik het ineen.
Ik versierde het met een zelfgetekende vlinder in flock en hopsa, klaar is kees.

Wat leerde ik bij :
- Zorg dat het beleg aan de binnenkant ook mooi is samengestikt en niet naar buitenkomt aan de zijnaad... Geen zicht zo'n flapje van samengestikte naden onder de oksel...
- Zijnaden worden naast stikken ook best ter afwerking gezigzagd, als je geen overlocker hebt waarmee je je stukjes vooraf mooi afwerkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten