zaterdag 20 februari 2016

Nieuwe tenue's

Verjaardagsfeesten, Emmy werd 4, daar horen nieuwe tenue's bij.  Ik maakte voor iedereen een paar nieuwe dingen :)

Binnenkort volgt er nog een blogberichtje over een heel spannende gebeurtenis/feestje dit weekend.

Papa :
De papa kreeg enkel een nieuw hemd :) maar wel een deftig superzalig megazacht hemd in het nieuwe model van la maison victor met de prachtige achterkant.
Ik kocht het stofje op stof op zolder waar het helaas al is uitverkocht (het was ook supermooi en vloog de deur uit) en liet stieken mijn meme het hemd maken wegens tijdsgebrek :)

 

Stof : Stof op zolder enkel nog verkrijgbaar in blauw Ruiten blauw-bruin
Patroon : La maison Victor

Mama : 
Mama kreeg een nieuw jurkje.  Ik speel al een tijdje met eenzelfde patroontje en wilde het nu graag eens in katoen maken.  Ik ben al blij met het resultaat, er zullen er nog volgen mits wat kleine aanpassingen :)




 

Stof : Halo - viscose Soepel viscosestofje van stof op zolder
Patroon : Eigen patroon

Broertje Warre :
Voor Warreke maakte ik een supercool T-shirt met een Eftelingstofje.
Hij is gek van Yokie en Yet en de t-shirt werd onder voortdurende begeleiding "tutututututuuutterruuuu, tutututututuuuutuuuuuuuuuuu" gemaakt.
Hij zat op mijn schoot en het kon niet snel genoeg gaan.

En ik maakte een broekje uit zachte flannelstof.  Ik tekende een perfect zittend broekje over op patroonpapier en werkte het zo verder uit tot dit zalig broekje.








Stof : T-shirt : Efteling stof van stof op zolder.
          Broek : Shetland Flannel van stof op zolder.
Patroon : Eigen patroon


T-shirts :
Terwijl we het nu toch over t-shirts hebben, ik maakte tussendoor nog snel een t-shirtje voor Emmy van een coupon van stof op zolder.  Het t-shirtje kan je ook in maat 74 op ldotco.be vinden.

  

Deze "standaard" t-shirts kan ik op bestelling maken van maatje 50 tot en met 140!  Kies je stof via deze link  http://stofopzolder.be/stoffen/filter/soort/tricot (zolang de voorraad strekt) en laat je uniek t-shirt maken.


Zusje Emmy :
Voor zusje Emmy maakte ik 2 jurkjes waaruit ze dan kon kiezen voor haar feest en voor haar verjaardag zelf.  Het was al een feest op zich om een jurk te mogen kiezen voor het evenement zelf.

Ik maakte één gewoon heel simpel rood jurkje met witte bollen met een grote rok voor lekker veel zwier.



En een ander iets simpelder maar verfijnder jurkje in het blauwe bambistofje dat ik eerder al gebruikte voor de binnenkant van haar jas.
Ik maakte gebruik van een "nieuwe" techniek tutorial improvisational pleating, "nieuw" in de zin dat ik dat nog nooit geprobeerd had en stikte er een simpel plooirokje aan.



 



Stof : Voor het rood met witte bollen gebruikte ik de bovenkant van een superpopulair stofje, de gnomeville.
De blauwe bambistof combineerde ik met de petrolkleurige crepe van stof op zolder.
(De bambi's komen gauw weer op voorraad)
Patroon : zelfgemaakt









Het rood met witte bolletjes jurkje kan je ook op ldotco.be terugvinden in maatje 80 en is ook op bestelling mogelijk van maatje 50 tot 140 (zolang de voorraad strekt).


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten