zondag 1 juni 2014

Jurkjes

Jurkjes!  Jurkjes!
In mijn hoofd ben ik al bezig met 23 augustus (mijn uitgerekende datum voor boeleke nr 2) en de winter die daarop volgt.  Maar plots bedacht ik dat er eerst nog een zomer aankomt!  Hoe kan ik de zomer nu vergeten!!  En vooral de daarbij horende jurkjes voor Emmy die stilaan uit haar kleren aan het groeien is!  Dus ik werkte mijn patroontje nog wat bij en tekende wat variaties uit.  En een serietje bandwerk startte!  Ik maakte allemaal maatje 92, wat net begint te passen voor ons 2jarige meid!  Het is ook wel leuk om te weten dat ik nu voor een tijdje gerust ben, want ze past daar misschien wel een heel jaar in! ;)

Resultaat :

Jurkje 1 : Oranje fleurig waaierrokjurkje
(met passende regenachtige achtergrond...)
De slobberkousen waren ooit mijn communiekousjes waar een mooi kantje aanhangt :)

Stofjes beiden van het stoffenspektakel!
In mijn hoofd leek de combi van beide stofjes iets mooier en specialer, maar al bij al als Emmytje het aanheeft is het wel leuk...



Jurkje  2 :

Stofje komt terug van het stoffenspektakel.  Ik koos het speciaal voor mijn metekindje die toen nog niet geboren was.  Ik maakte voor Alieke ook een minirokje en een miniversie van onderstaand kleedje maar dan helemaal in het bloemetjesstofje.  Ik heb er helaas geen foto'tjes van. 
Met het restje kon ik nog een bijpassend jurkje maken voor Emmy.
Ze heeft terug bijhorende slobberkousen aan... gniffel...




Jurkje 3  Feeënjurkje :
Hier ben ik het meest trots op!  Ik zag de combinatie van beide Michael Millerstofjes op de facebooksite van de stoffenwinkel Trifolium in Wervik en ik moest en zou de stofjes hebben!  De zoektocht startte want blijkbaar is het een heel gegeerd stofje.  Ik heb het meestal niet voor heel populaire stofjes die iedereen wil maar deze vond ik te prachtig!  (Ik heb ook zo nog de gnomeville van Michael Miller van vorig jaar liggen die ligt te wachten tot de hype ietswat voorbij is...)
Ik kocht de bovenste stof daadwerkelijk bij Trifolium en de andere bij bambiblauw, waarvan ik trouwens supercontent ben van de service! ;)  Want bij beide bestellingen die ik deed moest ik mailtje sturen omdat ik iets verkeerd gedaan had of nog iets extra's wou :)  Ze antwoordde altijd direct en het pakketje was hier altijd al voor ik tijd had om er naar te verlangen, en je moet weten dat ik nogal een ongeduldig type ben! :)

Ik ben supertevreden van het feeënjurkje en Emmy straalt ook als ze het aanheeft!







Jurkje 4 eummm... rokje :

Het stofje komt ook van Trifolium in Wervik.  Het lag aan de kassa en ja, het lachte zo lief naar mij dat ik niet anders kon dan een half metertje mee te nemen om een rokje te maken!




 Ondertussen liggen er nog 2 jurkjes klaar om te maken! ;)


2 opmerkingen:

  1. Het feeenjurkje is ongelooflijk prachtig. Verkoop jij je kleedjes als je kindje er mee klaar is ;-) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) :-) dankje! Het feeënjurkje heb ik 2x gemaakt dus er is nog 1versie te koop! M 92.
    Als je interesse hebt mag je altijd mailen naar ldotco@hotmail.com voor meer info ;-)
    Groetjes lotje
    Ps: moest ik niet direct antwoorden, het is niet uit onbeleefdheid :-) maar ik sta op het punt te bevallen (uitgerekend voor zaterdag :-))

    BeantwoordenVerwijderen