zondag 22 december 2013

Nieuwe uitdaging

Een 2-delige pyjama zonder voetjes was de opdracht!  Jep, ok!  Kan niet moeilijk zijn, maar het was toch een hele uitdaging vond ik om het geschikte patroontje te vinden.  Ik wilde het natuurlijk terug zelf tekenen en sloeg mijn patroontekenboekje open.  Ik tekende een t-shirt en een gewone simpele broek voor pamperkontjes maar ik vond dat niet echt naar mijn goesting.  Veel te wijd, en het mag voor mij best baggy zijn, liesft zelfs maar nu konden er gerust 2 Emmy's in de broek! Dus begon ik maar met aanpassingen en testen tot ik het voor mij perfecte gewoon pyjamaatje gevonden had, waar ik dan voor een vriendin van mij een pyjamaatje mee maakte en ééntje voor Emmy.

Dit is de eerste broekversie die ik al versmald had... (je zou het nochtans niet echt zeggen...) Ik maakte het met een oude pyjamabroek van mezelf maar ik kwam net 1 deel tekort :) vandaar het donkerblauw achterbeen :)




Ik maakte ook een eerste t-shirttestversie. Maar aangezien ik daar eigenlijk wel direct een goed gevoel bij had, maakte ik er eigenlijk al meteen een feestversie van voor Emmy met blinkiekraagje.
Ik gebruikte een blauwe trui en blinkiet-shirt vanuit de kringloopwinkel.
Hiervan volgen de foto's later als de tenue helemaal klaar is! ;)

Dit zijn dan de eindversies :

Stof stipjes : Sjiekebiele
Stof eekhoorntjes : roos en violet
Effen Tricot : Verkempinck

De versie voor Emmy is de rode met stipjesversies.  Hier ben ik iets minder tevreden van de hals, maar gelukkig bij de eekhoornversie voor zoontje van vriendin is de stof iets steviger waardoor het veel mooier valt!

Voor de eekhoornversie gebruikte ik onderaan een dubbele boord zodat je die naar wens en lengte kan plooien.  Voor Emmy's versie was dit ook de bedoeling maar dat vergat ik tijdens het knippen :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten