donderdag 6 november 2014

Koud koud koud...

Het gebeurt niet veel dat ik koud heb maar toen ik Emmy een paar weken geleden aan school afzette rilde ik bijna uit mijn vel! Met smekende ogen keek ik manlief aan, want ik wou al vorige winter een capejas maken, en kocht 4m de ietwat dure gekookte wol stof en in 1 2 3 zat mijn cape ineen!
Lekker warm, en handig om kindjes in te verstoppen bleek toen op reis Emmy moest plassen en haar jas spoorloos was.
Over de Oliver Strelli cape lees je meer hier want ik maakte hem al eerder voor Emmy. Ik kreeg vorige week bij de kapperzelfs nog complimentjes over mijn prachtige meid in haar sjieke jas. :-) Binnenkort maak ik nog eens foto om hier te posten!

Foto's van mezelf in de cape heb ik enkel van op reis :





Patroon : zelfgetekend in patroontekenen
Stof : gekookte wol Verkempinck

Maar dit is niet alles! Als ik koud krijg dan krijgen de kindjes ook koud! WINTERJASSSSSSSEN! Emmy past wel nog in de jas van vorig jaar en heeft 2 regenjasjes maar toch wou ik een nieuwe bijpassend bij mama's :-)
En ook Warre heeft voor zo'n klein ventje eigenlijk ook voldoende aan 2 jassen, maar 1tje is daarvan al wat nipt en de andere nog iets te groot. Ik maakte dus een 62-68, ook nog iets te groot maar het lukt wel al. Het idee voor deze jas zat al bijna een jaar in mijn hoofd dus je kan geloven dat ik content was dat de jas af was!
De patronen voor de jassen had ik nog liggen, ooit een paar verschillende maten uitgetekend, handig! Ik bracht een aantal wijzigingen aan op het patroon zoals een bollere onderkant van Emmy's jas, een extra tricot mouwtje bij broertjes jas omdat hij dan geen wantjes aanhoeft,…
Ik ben wel blij met het resultaat, en geloof me dat gebeurt niet zo vaak :-)
















1000 dagen is mijn liefste, mooiste prinsesje al vandaag!  Ik zal eeuwig van je houden kleintje!











Patroon : zelfgetekend
Stof oker : gekookte wol verkempinck en katoen bloemetjes eekhoorntjesland Roeselare!

Uhu een winkel in roeselare, nog geen 5minuten van mijn deur! Gevaarlijk :-) En superservice want de stof was niet binnen en via mail werd ik vlot op de hoogte gehouden! http://www.eekhoorntjesland.be

Stof bruin : stoffenspektakel en teddystof ook van eekhoortjesland! En zeggen dat ik al van vorige winter op zoek was naar die superzachte stof!

1 opmerking:

  1. Zoooo leuk!!! Mercikes!
    Fijn om te zien dat je zo'n reclame maakt voor ons! Heb je blog ook gedeeld op onze fb-pagina.
    gr Tine

    BeantwoordenVerwijderen